Sklepy, które funkcjonują współcześnie, bardzo dużo uwagi poświęcają szeroko rozumianej promocji. Wykorzystuje się wiele możliwości, by ludzie mogli dowiedzieć się o tym, jakie oferty ma dany sklep i jakimi okazjami kusi. Dlatego inwestuje się nie tylko w reklamę telewizyjną i radiową. Duży nacisk kładzie się też na druk gazetek promocyjnych i reklamę w sieci. Nie ma znaczenia, czy w takich kampaniach promuje się laptop Lenovo, czy inne produkty, zawsze ważne jest to, by kupujący dostrzegł atrakcyjność oferty. Dlatego w gazetkach reklamowych i filmach promocyjnych umieszcza się nie tylko wybrany produkt i jego dokładny opis, ale i cenę. Ta, która obowiązywała wcześniej i ta promocyjną.

Jest to konieczne, by klient wiedział, ile na takiej promocji jest w stanie zaoszczędzić. Nie zawsze są to takie same kwoty, bo czasami obniżki w ramach promocji są małe. Ale zdarzają się i takie promocje, gdzie żelazko Philips można kupić dużo taniej, na przykład taniej o 30% a to już nie jest mało. Oczywiście, żeby wiedzieć, czy promocja faktycznie jest opłacalna, dobrze jest orientować się w cenach regularnych. Bo nie zawsze jest tak, że ta cena, która jest podawana jako regularna, faktycznie taką była. Czasami zawyża się je celowo. Jednak nie można powiedzieć, że są to praktyki stałe i nagminne. Dzięki promocjom można oszczędzać, tylko trzeba udawać się do sklepów wcześnie. Najlepiej pierwszego dnia, kiedy promocja obowiązuje. Bo czas jej trwania jest ograniczony i ilość produktów też jest określona.